Λοιπές και Μεταβατικές Διατάξεις


Να προστεθούν τα παρακάτω:
1.      Προπονητής Αθλητικής Ναυαγοσωστικής. Η βεβαίωση παρακολούθησης ή το δίπλωμα «Προπονητή Αθλητικής Ναυαγοσωστικής» που εκδίδεται από άλλους φορείς, της ημεδαπής ή αλλοδαπής, πιστοποιεί τους προπονητές για την καλλιέργεια των αγωνισμάτων του αθλήματος της ναυαγοσωστικής και όχι για την επαγγελματική εκπαίδευση ναυαγοσωστών θάλασσας με σκοπό την εργασία σε παράκτιους λουτρικούς χώρους όπως προβλέπεται στον παρόν Π.Δ.
2.      Επιπρόσθετα Εκπαιδευτικά Προγράμματα. Κάθε σχολή ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης δύναται να προσφέρει επιπρόσθετα εκπαιδευτικά προγράμματα και σχετική πιστοποίηση όπως «Ασφάλεια στο Νερό», «Επιβίωση στην Θάλασσα», και άλλα παρόμοια, αφού κάνει αίτηση στο ΥΝΝΠ μέσα στην οποία θα συμπεριλάβει: (1) τον τίτλο του πιστοποιητικού/διπλώματος, (2) την διάρκεια και το περιεχόμενό του, (3) κατάλογο που να βεβαιώνει πως διαθέτει τον απαραίτητο εξοπλισμό για τη διδασκαλία τουλάχιστον 2 ατόμων ταυτόχρονα, (4) τον τίτλο σπουδών Εκπαιδευτή του ατόμου που θα εργαστεί ως εκπαιδευτής (το οποίο θα πρέπει να βρίσκεται σε ισχύ) και θα προέρχεται από αναγνωρισμένο φορέα, (5) ένα αντίτυπο του εκπαιδευτικού συγγράμματος που θα δίνεται δωρεάν στους υποψηφίους, (6) την εξεταστέα ύλη και το (7) έντυπο αξιολόγησης του υποψηφίου.
3.      Εκπαιδευτικό Σύγγραμμα. Η τετραμελής επιτροπή των οργανισμών ΥΝΝΠ, Υπουργείο Υγείας, ΚΕΕΛΠΝΟ, ΕΣΔΥ που συγκροτείται για τον καθορισμό του εκπαιδευτικού συγγράμματος που θα διαθέτουν οι σχολές ναυαγοσωστικής αυτούσιο, χωρίς επιπρόσθετη οικονομική επιβάρυνση σε όλους τους μαθητευόμενούς τους, κατά την κρίση της θα πρέπει να λάβει υπ’ όψιν: (α) την επιστημονική τεκμηρίωση του συγγράμματος, (β) την πληρότητά του από πλευράς εύρους ύλης (ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ #), (γ) την σαφήνεια του κειμένου και της εικονογράφησης, και (δ) την πανεπιστημιακή και επαγγελματική κατάρτιση των συγγραφέων. Η επιτροπή αφού μελετήσει τα διαθέσιμα εκπαιδευτικά συγγράμματα της Ελληνικής βιβλιογραφίας, αποφασίζει κατά πλειοψηφία. Εκδίδει γραπτή ανακοίνωση που κοινοποιείται στο ΥΝΝΠ προς ενημέρωση αφ’ ενός μεν των Σχολών Εκπαίδευσης Ναυαγοσωστικής Θάλασσας, και αφ’ ετέρου δε των ΥΑΕΛΕ, μέσω των αρμόδιων δημοσίων υπηρεσιών. Η διάρκεια ισχύος της απόφασης είναι τετραετής.
4.      Εκτιμητής Κινδύνου -Τεχνικός Ασφάλειας. Το δίπλωμα «Εκτιμητή Κινδύνου Λουτρικών Εγκαταστάσεων» χορηγείται από το Κέντρο Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΚΕΚ) της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Υγείας (ΕΣΔΥ), ή τη ΔΟΔ ή οργανισμούς-μέλη της. Κάθε πιστοποιημένος Εκτιμητής Κινδύνου - Τεχνικός Ασφάλειας Λουτρικών Εγκαταστάσεων, πρέπει να είναι καταχωρημένος, κατόπιν αιτήσεως, σε Εθνικό Μητρώο Εκτιμητών Κινδύνου του ΥΝΝΠ και να σημειώνει ως Τεχνικός Ασφάλειας στα έντυπα των Γραπτών Διαδικασιών Λειτουργίας τον αριθμό μητρώου του.
5.      Αλλοδαπό Προσωπικό. Οι διατάξεις του παρόντος, σε συνδυασμό με τις διατάξεις του Π.Δ. 530/1991 (Α’ 205), έχουν ανάλογη εφαρμογή και για αλλοδαπούς υπηκόους χωρών μελών τη Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Ευρωπαϊκής Ζώνης Ελευθέρων Συναλλαγών, πλην Ελβετίας, καθώς και για υπηκόους τρίτων χωρών, εφόσον είναι κάτοχοι άδειας διαμονής και εργασίας στην Ελλάδα. Πλέον των προϋποθέσεων που προβλέπονται από το παρόν, οι αλλοδαποί Διευθυντές, το τυχόν αλλοδαπό εκπαιδευτικό προσωπικό, καθώς και οι αλλοδαποί ναυαγοσώστες, πρέπει να γνωρίζουν την Ελληνική γλώσσα. Η πιστοποίηση της ελληνομάθειας γίνεται σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4027/2011 (Α΄233), όπως ισχύει και αποδεικνύεται με την προσκόμιση πιστοποιητικού επιτυχούς συμμετοχής στις εξετάσεις.
6.      Ανάθεση Πολλαπλών Καθηκόντων. Η ανάθεση πολλαπλών καθηκόντων Διευθυντή, Εκπαιδευτή Εκπαιδευτών και Εκπαιδευτή σε ένα πρόσωπο, είναι δυνατή εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις για κάθε ένα από τα επιμέρους καθήκοντα όπως αυτά ορίζονται στις διατάξεις της παρούσας υπουργικής απόφασης. Εξαίρεση σε αυτό αποτελεί η δυνατότητα του ιδίου φυσικού προσώπου να δρα ως διδάσκων και εξεταστής ταυτόχρονα στην ίδια ομάδα μαθητευομένων. Στα πιστοποιητικά «Ασφάλεια στο Νερό», «Επιβίωση στη Θάλασσα», «Διασώστης Ποταμού» που αναφέρονται στο εδάφιο 2 του παρόντος άρθρου, το ίδιο φυσικό πρόσωπο μπορεί να ασκήσει τα καθήκοντα του διδάσκοντος και του εξεταστή ταυτόχρονα.
7.      Ρύθμιση Σχολών Ναυαγοσωστικής που λειτουργούν βάση του Π.Δ. 31/2018. Όσες σχολές ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης έχουν άδεια και λειτουργούν για την πιστοποίηση ναυαγοσωστών θάλασσας βάση του Π.Δ. 23/2000, εξακολουθούν να ισχύουν, τηρουμένων των διατάξεων των παραγράφων 7 και 8 του άρθρου 2. Προϋπόθεση για την συνέχιση της αδείας λειτουργίας είναι η προσκόμιση της υπάρχουσας αδείας τους, των επιπλέον δικαιολογητικών και η διεκπεραίωση των διοικητικών ενεργειών που ορίζονται στον παρόν ΠΔ.
8.      Ρύθμιση για Κατόχους Διπλωμάτων βάση Προηγούμενης Νομοθεσίας. Οι κάτοχοι διπλωμάτων Ναυαγοσώστη που είχαν αποκτηθεί κατόπιν εκπαίδευσης από σχολές ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης αναγνωρισμένες βάση του Π.Δ. 23/2000, δύνανται να εργάζονται στις λουτρικές εγκαταστάσεις όπως αυτές ορίζονται στο παρόν Π.Δ. μέχρι την παρέλευση δύο ετών από την ημερομηνία λήψης του διπλώματός τους. Με την παρέλευση της διετίας, και προκειμένου να ανανεώσουν το δικαίωμα εργασίας τους, οφείλουν να ανανεώσουν την ισχύ του διπλώματός τους από σχολή εκπαίδευσης ναυαγοσωστικής θάλασσας και να εξεταστούν εκ νέου από την λιμενική αρχή.
9.      Εκπαίδευση εκτός Έδρας. Η εκτός έδρας εκπαίδευση υποψηφίων είναι δυνατόν να πραγματοποιηθεί μόνο στην περίπτωση που δεν λειτουργεί αναγνωρισμένη σχολή ναυαγοσωστικής θάλασσας στον συγκεκριμένο νομό, με την προϋπόθεση ότι θα τηρούνται όλες οι υπόλοιπες προϋποθέσεις εκπαίδευσης και εξέτασης από πλευράς προσωπικού, διάρκειας, διδακτέας ύλης, συγγράμματος, εξοπλισμού καθώς επίσης και ότι θα έχει μισθωθεί ή παραχωρηθεί στη σχολή κατάλληλος χώρος για την εκπαίδευση των υποψηφίων που διαθέτει τα απαραίτητα δικαιολογητικά του παρόντος Π.Δ.
10.  Εναρμονισμός Τίτλων Σπουδών στο πλαίσιο Ευρωπαϊκής Επαγγελματικής Κινητικότητας. Με σκοπό την επαγγελματική κινητικότητα στην Ευρώπη όσων πιστοποιούνται από Ελληνικές Σχολές Εκπαίδευσης Ναυαγοσωστικής Θάλασσας, είναι δυνατή η προαιρετική υποβολή κάθε υποψηφίου σε εξέταση πάνω στα ελάχιστα μαθησιακά αποτελέσματα και τις ικανότητες που προβλέπει η ΔΟΔ. Σε αυτή την περίπτωση, ο υποψήφιος θα υποβάλλεται σε επιπλέον δοκιμασίες εξέτασης που θα καταγράφονται σε αντίστοιχο έντυπο εξέτασης, ενώ ο τίτλος σπουδών του θα αναφέρει ότι "ο υποψήφιος εξετάστηκε με επιτυχία στα ελάχιστα μαθησιακά αποτελέσματα και τις ικανότητες που προβλέπει η Διεθνής Ομοσπονδία Διάσωσης".
11.  Ισοτιμία Διπλωμάτων Ναυαγοσωστικής για Φοιτητές και Αποφοίτους ΣΕΦΑΑ. Οι κάτοχοι διπλώματος Ειδικότητας "Ναυαγοσωστική" από τη ΣΕΦΑΑ ή αντίστοιχη σχολή της αλλοδαπής αναγνωρισμένης από το ΔΟΑΤΑΠ, μπορούν να εργαστούν ως ΝΘ. Η ισχύς του ανωτέρω είναι διετής και ταυτίζεται με την ημερομηνία απόκτησης του Διπλώματος της Ειδικότητας από τον πτυχιούχο. Με την παρέλευση της διετίας, και προκειμένου να ανανεώσουν το δικαίωμα εργασίας, οι ενδιαφερόμενοι οφείλουν να αποκτήσουν δίπλωμα ναυαγοσώστη θάλασσας από εγχώριους ή αλλοδαπούς ΕΕΟΝ προκειμένου να εργαστούν.
12.  Τεκμηρίωση φυσικής κατάστασης. Για την τεκμηρίωση επάρκειας της φυσικής κατάστασης, οι ΝΘ οφείλουν να προσκομίζουν στην λιμενική αρχή κατά την αίτηση ανανέωσης της ισχύος της αδείας ασκήσεως επαγγέλματος, βεβαίωση συμμετοχής σε τουλάχιστον μία διοργάνωση αθλητικής ναυαγοσωστικής της αντίστοιχης ομοσπονδίας κάθε δύο χρόνια.

4 comments:

  1. Συμφωνώ με τις παραπάνω διατάξεις. Θεωρώ ότι διαμορφώνουν ένα καλό πλαίσιο που θωρακίζει τους επαγγελματίες (ιδιοκτήτες σχολών, εκπαιδευτές, ναυαγοσώστες, πτυχιούχους ΣΕΦΑΑ). Επιπλέον, δίνει την ευκαιρία στις σχολές να διδάσκουν πέραν του ενός γνωστικού αντικειμένου και σε υποψηφίους που δεν ενδιαφέρονται να γίνουν ναυαγοσώστες. Με αυτό τον τρόπο αυξάνεται η γνώση αφού ακόμα και οι απλοί πολίτες μπορούν να εκπαιδευτούν. Σχετικά με το εδάφιο 12 που προβλέπει την συμμετοχή σε αγώνες αθλητικής ναυαγοσωστικής, συμφωνώ. Πρόκειται για ένα αναδυόμενο άθλημα με έντονη συνάφεια με την επαγγελματική ναυαγοσωστική δεδομένου ότι προσφέρει προσομοίωση σε επείγουσες καταστάσεις που μπορεί να συναντήσει ένας ναυαγοσώστης. Άλλωστε, έχουν γίνει σημαντικές προσπάθειες στο πλαίσιο διδασκαλίας του μαθήματος της κολύμβησης στα δημοτικά σχολεία, όπου από τα 10 προτεινόμενα μαθήματα (εκμάθησης, προσαρμογής στο υδάτινο στοιχείο και ψυχαγωγίας) τα δύο τελευταία, αφορούν στην ασφάλεια στο νερό. Θα πρόσθετα σε αυτή την διάταξη την δυνατότητα προσκόμισης αποτελεσμάτων συμμετοχής σε αγώνες κολύμβησης ανεξαρτήτου επιπέδου ως απόδειξη επάρκειας της φυσικής κατάστασης του ναυαγοσώστη που επιθυμεί να ανανεώσει την άδεια του (πχ συμμετοχή σε αγώνες βερεράνων-μάστερς σε αγώνες κολύμβησης). Το εκπαιδευτικό σύγγραμμα είναι άκρως απαραίτητο. Σταματάει την αυθαίρετη διδασκαλία κατά το δοκούν που υπάρχει μέχρι σήμερα.
    Αγγελική Δούκα, BEd, MA, PhD
    Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό
    Τομέας Υγρού Στίβου
    ΣΕΦΑΑ-ΕΚΠΑ
    geldouka@phed.uoa.gr

    ReplyDelete
  2. Σημαντικές και εύστοχες διατάξεις. Προασπίζουν τα δικαιώματα όσων δραστηριοποιούνται ήδη στον χώρο, εισαγάγοντας νέες σημαντικές έννοιες που στο παρελθόν δεν υπήρχαν (πχ της αθλητικής ναυαγοσωστικής).

    ΝΗΡΕΑΣ ΠΑΤΡΑΣ
    ΤΜΗΜΑ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΝΑΥΑΓΟΣΩΣΤΙΚΗΣ
    nireasathna@gmail.com

    ReplyDelete
  3. Είναι σύμφωνες με τις διεθνείς πρακτικές και προστατεύουν τα δικαιώματα των επαγγελματιών.

    ReplyDelete
  4. Σημαντικές υποσημειώσεις.

    ReplyDelete